Astru G som si dal nedávno doviezť z Nemecka...

Všetko sa javilo OK, pri skúšobnej jazde som zistil že nefunguje zadný stierač. Tak som začal pátrať čo je vo veci. (keďže ma to trochu aj bavi)

Postupne som zistil že relé nespína a je OK, tak som skusil merať multimetrom či je spínané. Vyzeralo že nie. Na www.opelclubrenbau.cz (díky chalani :-0) som našiel info, že stierače na AstreG ma na starosti tzv. Multitimer - riadiaca jednotka na časovanie (vnútorné osvetlenie, vyhrievanie skla, zrkadiel, stierače...).

To veru nevyzeralo dobre (keď odíde elektronika  v auta tak sa už väššinou s tým nedá nič robiť). V knižke Jak na to od pána Etzolda som našiel aký-taký návod ako na to - pri moderných autách plných kadejakých ľahko odlomiteľných plastových cuplíkov a iných bazmekov sa velmi draho pátra na vlastnú päsť.

Po cca 1/2 hodinke sa mi podarilo ho vybrať. Ostal som mierne šokovaný keď som zistil, že multitimer je celý zablatený - zvonka a čo musí byť vo vnútri!!!!

Uffff....hneď ma chytila panika že som určite kúpil auto zo záplav! Našťastie nie. Od blata bol iba multitimer, ale nie poistková skrinka kde je vsunutý, aj iné skryté časti auta boli čisté...

Predpokladám že v Nemeckom servise to niekto predchádzajucej majiteľke nenápadne vymenil - keby to bol aspon rozobral a vyčistil, nebol by s tým žiaden problém... A to si myslíme že akí sú Nemci poctivci...

 

S veľkými obavami som ju priniesol domov - takto vyzerala :-((((

MT_pred.JPG (43707 bytes)

Po niekoľkých hodinách mravenčej práce (zubná kefka, technický benzín, lupa, spájkovačka...), výmene 2 odporov SMD a 2 diód, oprave niekoľkých cestičiek DPS, prespájkovaní mnohých spojov a natretí lakom som to celé zložil, výsledok je tu:

MT_po.JPG (44629 bytes)

Nie je to nič elegantné, ale čuduj sa svete, funkčné na 100%!!!